Any tips for helicopter CAS?

General discussion of the Project Reality: BF2 modification.
Post Reply
petergalla
Posts: 1
Joined: 2025-01-22 10:17

Any tips for helicopter CAS?

Post by petergalla »

Hello,
I play co-op by myself and sometimes with 2 other friends vs Bots and I enjoy flying CAS runs with attack helicopters. However I have issues spotting enemies and being able to tell which direction I am getting shot from. I have very average earphones so the directional audio isn't really good. Any tips would help, thanks!
Grump/Gump.45
Posts: 502
Joined: 2018-12-15 21:35

Re: Any tips for helicopter CAS?

Post by Grump/Gump.45 »

Yes, just rain hell onto the battlefield from your bases side of map, high altitude. 1 auto cannon shell per square inch on a sweep and double sweep coverage pattern.

Click semi-auto as fast as you can and slow firing pace as needed to prevent over heating and you will never overheat. Unlimited ammo in main, dump all you have onto the enemy, if it is human players you scare them or get their heart rates up.

Use squad leader marker as 2nd seat auto cannon gunner to set markers to know where you are pointed at through the view distance. Then you sweep everything through the view distance. From both far horizantally and far high up.

Muttrah is perfect example, but any strip of objectives works, especially in woods

Distance is key to having time to dodge AA, safety is on your main bases side of map unless AA is camping. Then flares and moving even further back.

-----------------------------
En Espanol

Sí, simplemente llueve el infierno en el campo de batalla desde el lado del mapa de tu base, a gran altitud. 1 proyectil de cañón automático por pulgada cuadrada en un patrón de cobertura de barrido y doble barrido.

Haga clic en semiautomático lo más rápido que pueda y reduzca el ritmo de disparo según sea necesario para evitar el sobrecalentamiento y nunca se sobrecalentará. Munición ilimitada en el modo principal, arroja todo lo que tengas sobre el enemigo, si se trata de jugadores humanos, los asustas o aumentas su ritmo cardíaco.

Utilice el marcador de líder de escuadrón como artillero del cañón automático del segundo asiento para establecer marcadores y saber hacia dónde apunta a través de la distancia de visión. Luego barres todo a lo largo de la distancia de visión. Tanto desde muy horizontalmente como desde muy alto.

Muttrah es un ejemplo perfecto, pero cualquier franja de objetivos funciona, especialmente en bosques.

La distancia es clave para tener tiempo de esquivar AA, la seguridad está en el lado principal del mapa de tus bases a menos que AA esté acampando. Luego se enciende y retrocede aún más.

--------------------
Так, просто пекельний дощ на поле бою з боку вашої бази на карті, на великій висоті. 1 снаряд автоматичної гармати на квадратний дюйм на схемі покриття стріловидної та подвійної стріловидності.

Натискайте напівавтоматичний режим так швидко, як тільки можете, і повільно стріляйте, якщо потрібно, щоб запобігти перегріву, і ви ніколи не перегрієтеся. Необмежені боєприпаси в основному, викидайте все, що у вас є, на ворога, якщо це люди-гравці, ви налякаєте їх або пришвидшите пульс.

Використовуйте маркер керівника загону як навідника автоматичної гармати 2-го місця, щоб установлювати маркери, щоб знати, куди ви спрямовані через відстань огляду. Потім ви змітаєте все через відстань огляду. І далеко горизонтально, і далеко високо.

Muttrah є ідеальним прикладом, але будь-яка смуга цілей працює, особливо в лісі

Відстань є ключовою для того, щоб встигнути ухилитися від AA, безпека залежить від вашої головної бази на карті, якщо AA не розташовується табором. Потім спалахує і рухається ще далі назад.
1 Man per piece of cover, Move cover to cover. In view of each other to save each other by shooting, distraction, division of enemy attention and ammo. 1 man hit per RPG/tank shell/mortar spread formation full time. Edge of cap zone. Use camouflage, police up each others exposure, no man seen sticking out. Scan aggressively with eyes and ears for anything suspect, even for birds disturbed to fly out of trees
Post Reply

Return to “PR:BF2 General Discussion”